Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Klädhängare

Av Linda (KruXet) - 31 maj 2014 10:36

Dagens kroppsideal är sjuka!

Måste man vara pinnsmal för att bli accepterad?

Råkar man ha några extra kilon på kroppen blir man kallad lat, tjockis m.m Det ska visst vara skamset att ha lite kurvor! Det kan jag inte fatta...


Kvinnor ska på något sätt vara pinnsmala, ha jätte tuttar, må bra, kunna leva, bara äta nyttigt/lite, måla sönder ansiktet, m.m

I mina ögon är dessa kvinnor berövade på livet, det ser inte friskt ut då man ser alla ben i kroppen! Kan inte tänka mig att det är skönt för killen att knulla ett benrangel heller... Skulle nog lika gärna kunna knulla en mur!

Ibland ser det ut som om sminket väger mer än kroppen...


Jag är inte smal, och jag skulle behöva bli av med några kilon, men vill fan inte bli en klädhängare !

Tycker att det är vackert med lite kurvor, man ser hälsosam ut då!

Jag ser många tjejer som sträcker på ryggen med näsan upp i vädret då dom ser mig bara för att man inte kan se igenom mig, då skrattar jag bara! Jag har bra självförtroende, jag vet vad jag har gått igenom, vad som faktiskt kommit ut ur mig, jag vet att det tar tid för mig att gå ner till den vikten jag ser bäst ut i, 65 kilo.



Samma kroppsfixering gäller ju för männen... De som inte har jätte biceps, större tuttar än kvinnan, det ökända "V"et, knappt någon nacke, ett jätte adamsäpple m.m Är de med lata och duger inte för allmänheten...

Det kan jag tänka mig känns som om att bli påsatt av den tidigare nämnda muren!


Samma tycker jag gäller karlar, vill gärna att min man har lite hull ^^, Jag tycker att det ser förjävligt ut med överpumpade karlar!

Ser allt för ofta pumpade karlar... De som går i linnen och ser jätte spända ut, de som ska se elaka ut, sticka ut hakan som om att dom är något... Vissa ska t.o.m "klia" sig på magen enbart för att visa upp rutorna på magen för allmänheten


Sådan uppmärksamhet (gäller båda könen) tycker jag är patetisk! Man tror faktiskt att de som gör sådant har RIKTIGT dålig självkänsla !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda (KruXet) - 3 augusti 2014 11:12

Det kan man undra många gånger,  väldigt många har smink i överflöd i ansiktet så man kan inte se de unika dragen som just du har. Det ser inte fint ut! Köp en halloween mask så ser det mindre fejkat ut! Brun-utan-sol ? Snarare  3åring-med-färg !...

Av Linda (KruXet) - 29 juli 2014 11:24


Jag har börjat övningsköra för ett litet tag sedan, och har märkt att MÅNGA tycker om att försöka hetsa och testa mig! Varför ska man göra något sådant mot en som förmodligen redan är nervös? Vill de att det ska hända en olycka?   Man behöver ...

Av Linda (KruXet) - 3 juli 2014 13:27

Någonting som jag har undrat över är varför (speciellt tjejer) ska prata skit bakom ryggen på folk? Och sedan då det kommer fram att en person har gjort det så nekar denna till det och pratar istället skit om personen som "tjallade" till den som konf...

Av Linda (KruXet) - 11 juni 2014 11:44

Har märkt länge att allt ska vara en tävling, speciellt bland barnfamiljer. Många prioriterar semestrar i utlandet, teknik m.m. Varför? Jo, man ska visa att man har mycket pengar, att man kan spendera hejvilt.   Jag kunde inte bry mig mindre då...

Av Linda (KruXet) - 6 juni 2014 23:09

Har märkt fler än 1 gång att man blir påhoppad för att man säger det man tycker och tänker. Man får visst inte ha egna erfarenheter eller åsikter, har man det så ska folk motbevisa det till varje pris! Spelar ingen roll om du vet till 110% att det ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards