Alla inlägg under juni 2014

Av Linda (KruXet) - 11 juni 2014 11:44

Har märkt länge att allt ska vara en tävling, speciellt bland barnfamiljer.

Många prioriterar semestrar i utlandet, teknik m.m Varför? Jo, man ska visa att man har mycket pengar, att man kan spendera hejvilt.


Jag kunde inte bry mig mindre då jag var yngre om vi åkte på semester... Visst, ibland var det roligt. Som då vi åkte färja och stannade på Åland i 1 vecka :) Eller då vi åkte till High Chapparall (småland tror jag det ligger i).

Det var inga jätte resor, men det var roligt ändå :)


Har hört om de som varje år åker på långa semestrar som kostar 10tusentals kronor med barn som inte har hunnit fylla året. Vad har man för nöje då? De små kan inte vistas i solen i längre perioder, de ska väl helst inte vara i solen mer än 15 min/dag(om äns så länge).


Även att de åker till varma länder i sommaren?? Det är inte klokt tycker jag!


Det här med teknik, varför ska man alltid ha det senaste? Det dyraste? Det är ju oftast bara skräp som inte håller!

Jag ångrar mig djupt att jag kastade min Nokia 3310 ! De spelen på den va ju faktiskt roliga! Det ända jag skulle sakna idag på den är ju kameran, tar en del bilder på barnen då man glömt den riktiga.

Satt senast igår på sjukhuset med dottern (uppföljning på höfter) och såg en mamma med en dotter som kanske var 10 år, det ÄNDA de gjorde va att sitta med mobilerna!! Dom sa knappt 2 ord till varandra på hela tiden de satt där...


Tekniken tar över helt! Det är sjukt ! Jag kan inte fatta de som sitter med mobiler/plattor m.m hela dagarna!

Visst, jag har en platta jag med. Men den använder jag bara på kvällarna då barnen somnat, och datorn använder jag oftast till att betala räkningar med. Förutom vissa gånger då jag skriver här, men då sover barnen middag.

Vi brukar åka till min svärmors och hennes sambos stuga, där har man INGEN mottagning förutom på en radio som dom gjort en special antenn till. Det finns ingen tv, inge internet, inge rinnande vatten (nej, ingen toa) och inga grannar på ca 1 mils håll... ibland kan de starta elverket för att ha lite ljus på kvällen om de vill läsa eller spela något spel.

Där är det härligt! Har speanderat många veckor där.


Sådana "lyx" grejer som utlandssemestrar och onödig teknik kan jag vara utan med glädje! Fattar inte hur folk kan vara beroende av sådant....

Av Linda (KruXet) - 6 juni 2014 23:09

Har märkt fler än 1 gång att man blir påhoppad för att man säger det man tycker och tänker.

Man får visst inte ha egna erfarenheter eller åsikter, har man det så ska folk motbevisa det till varje pris! Spelar ingen roll om du vet till 110% att det du säger är sanning, det ska ändå tas ner i minsta möjliga och vändas och vridas tills det är en lögn av något slag.


Som nu då Sverigedemokraterna fick många röster, nej då är det gamlingarnas fel för dom har tydligen läst "fel" på socialdemokraterna och Sverigedemokraterna (S och Sd) Det har jag svårt att tro! 

Är det så konstigt att många röstade på dem? Svenskarna ger ju bort Sverige till invandrarna! Sd vill värna om sveriges arv, alltså tradition och kultur.  De är inte rasister/nazister, de är nationella demokrater. STOR SKILLNAD! 

Ja, jag röstade på dem. Och vet du vad? Jag blev halvt svensk medborgare 2008! Så kalla mig rasist om du vågar! 


Även läser man ofta att de som blivit våldtagna varit provocerande klädda och uppmanat till det..?! Ja! För det är ju allas högsta dröm att bli våldtagen av en främling och bli helt jävla blåslagen.

Det är ju dessutom den som våldtagit som kommer med dessa påhopp, att det är den våldtagnas fel... 

För att ett nej och stretande är ju inte ett dugg en indikation på att personen inte vill?!


Det finns allt för många olika exempel på påhopp som inte stämmer med verkligheten/sanningen.  

 Bara för att det inte skett dig innebär det inte att det inte existerar,  och bara för att du tror på rykten innebär det inte att de är sanna.


Så ta reda på det innan du öppnar käften!



Av Linda (KruXet) - 3 juni 2014 23:00

"Förlossningen var lätt, 30 minuter med värkar innan den lilla tittade ut. Ingen ryggbedövning heller!"


Oftast läser man detta på internet och kan börja känna sig lite nere för att man själv inte är på topp.

Man ska väl inte behöva skämmas för att man inte har den extrema orken? Eller har en jättehög smärttröskel?


Jag ville egentligen inte ha ryggbedövningen, men det är för att jag är rädd för nålar! Första förlossningen låg jag i värkar i 25 timmar, låg med värkstärkande dropp i 18 av de timmarna vilket gör värkarna mer smärtsamma. Så jag fick nog av smärtan.

Så jag låg där på sidan med värkar, stortjutandes och sköt rygg som en ilsken katt så dom kunde tycka in nålen och slangen in i min ryggrad!

Men det var nog det bästa jag gjort! Det tog inte bort all smärta, men den tog bort just toppen av det onda.


Jag kan inte förstå varför man inte tar emot den smärtlindring som finns för att underlätta och skona mamman!? Det är inte fegt att faktiskt ha ork kvar efter en förlossning! Det är faktiskt riktigt jobbigt även med smärtlindrig.

Nej, hellre gör man kejsarsnitt! Det är ju inte alls att ta den "enkla vägen" utan smärtor...

Visst, finns det medicinska skäl så ska man ju göra ett snitt. Men att faktiskt välja det utan några som helst riktiga skäl tycker jag är dumt!

Det är faktiskt en stor bukoperation! Det lämnar ett stort ärr på magen och på livmodern vilket försvagar den! Har man otur så läker det fel och man kan inte bli gravid igen.

Det är sällan det sker, men det förekommer.


Jag blev tvungen till att göra ett akutsnitt i höstas då dottern låg fel i bäckenet... Det var det värsta jag någonsin varit med om! Att bara ligga där på operationsbordet och inte göra någonting, får inte krysta, får inte göra MITT jobb som mamma... Jag berövades min förlossning och det tog tid innan jag accepterade det. Det kändes som om jag inte var värd mitt eget barn!

Att sedan inte få hålla henne på flera timmar och att inte kunna byta första blöjan var förödande !

Jag missade mitt barns första timmar i livet... Det är något jag aldrig kommer få tillbaka...


Det var ett komplikationsfritt snitt dessutom. "Lika smidigt som ett planerat" sa dom på bb.


Så att frivilligt välja snitt är bortom min förståelse....


Jag spräcker hellre fittan igen än genomgår ett snitt till !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards