Direktlänk till inlägg 6 juni 2014

Påhoppad

Av Linda (KruXet) - 6 juni 2014 23:09

Har märkt fler än 1 gång att man blir påhoppad för att man säger det man tycker och tänker.

Man får visst inte ha egna erfarenheter eller åsikter, har man det så ska folk motbevisa det till varje pris! Spelar ingen roll om du vet till 110% att det du säger är sanning, det ska ändå tas ner i minsta möjliga och vändas och vridas tills det är en lögn av något slag.


Som nu då Sverigedemokraterna fick många röster, nej då är det gamlingarnas fel för dom har tydligen läst "fel" på socialdemokraterna och Sverigedemokraterna (S och Sd) Det har jag svårt att tro! 

Är det så konstigt att många röstade på dem? Svenskarna ger ju bort Sverige till invandrarna! Sd vill värna om sveriges arv, alltså tradition och kultur.  De är inte rasister/nazister, de är nationella demokrater. STOR SKILLNAD! 

Ja, jag röstade på dem. Och vet du vad? Jag blev halvt svensk medborgare 2008! Så kalla mig rasist om du vågar! 


Även läser man ofta att de som blivit våldtagna varit provocerande klädda och uppmanat till det..?! Ja! För det är ju allas högsta dröm att bli våldtagen av en främling och bli helt jävla blåslagen.

Det är ju dessutom den som våldtagit som kommer med dessa påhopp, att det är den våldtagnas fel... 

För att ett nej och stretande är ju inte ett dugg en indikation på att personen inte vill?!


Det finns allt för många olika exempel på påhopp som inte stämmer med verkligheten/sanningen.  

 Bara för att det inte skett dig innebär det inte att det inte existerar,  och bara för att du tror på rykten innebär det inte att de är sanna.


Så ta reda på det innan du öppnar käften!



 
 
Ingen bild

Andreas

7 juni 2014 02:41

Hej! Jag har fått ut för att jag inte kan jobba genom att bli kallad latmask, inte kul anledningen att jag inte kan jobba är att jag har svårt för stress och så får jag panikångest. Fick höra en kommentar att
jag klarade att gå i skola men det är stor skillnad på att jobba och gå i skola.

Linda (KruXet)

7 juni 2014 22:01

Tråkigt att höra :(
Har själv haft problem med panikångest, men det var p.g.a dåligt b-vitamin upptag, men känslan är samma skulle jag tro...

 
Ingen bild

Anna

7 juni 2014 09:44

Jag blir alltid påhoppad varje gång jag kommenterar på Lady Dahmer's blogg. Jag får inte tycka vad jag vill. :)

Linda (KruXet)

7 juni 2014 22:04

Det brukar bli så, förstår inte varför man inte får ha sina egna åsikter

 
Annie

Annie

7 juni 2014 22:14

Bra inlägg!

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Linda (KruXet)

8 juni 2014 22:53

Tackar :)

 
Eeica

Eeica

28 juni 2014 19:13

Tänkte lämna tass avtryck och kolla hur du mår. var inte igår man pratade med dig, du är saknad <3

http://dirrtykitty.bloggplatsen.se

Linda (KruXet)

28 juni 2014 22:19

Nej men hej på dig med! :D va roligt att du hittat hit :)
Jo, det är väl bra med mig och familjen. Själv då?
Jag finns kvar på Helgon.se(KruXet)så kan vi skriva mer :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda (KruXet) - 3 augusti 2014 11:12

Det kan man undra många gånger,  väldigt många har smink i överflöd i ansiktet så man kan inte se de unika dragen som just du har. Det ser inte fint ut! Köp en halloween mask så ser det mindre fejkat ut! Brun-utan-sol ? Snarare  3åring-med-färg !...

Av Linda (KruXet) - 29 juli 2014 11:24


Jag har börjat övningsköra för ett litet tag sedan, och har märkt att MÅNGA tycker om att försöka hetsa och testa mig! Varför ska man göra något sådant mot en som förmodligen redan är nervös? Vill de att det ska hända en olycka?   Man behöver ...

Av Linda (KruXet) - 3 juli 2014 13:27

Någonting som jag har undrat över är varför (speciellt tjejer) ska prata skit bakom ryggen på folk? Och sedan då det kommer fram att en person har gjort det så nekar denna till det och pratar istället skit om personen som "tjallade" till den som konf...

Av Linda (KruXet) - 11 juni 2014 11:44

Har märkt länge att allt ska vara en tävling, speciellt bland barnfamiljer. Många prioriterar semestrar i utlandet, teknik m.m. Varför? Jo, man ska visa att man har mycket pengar, att man kan spendera hejvilt.   Jag kunde inte bry mig mindre då...

Av Linda (KruXet) - 3 juni 2014 23:00

"Förlossningen var lätt, 30 minuter med värkar innan den lilla tittade ut. Ingen ryggbedövning heller!"   Oftast läser man detta på internet och kan börja känna sig lite nere för att man själv inte är på topp. Man ska väl inte behöva skämmas fö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards