Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Utanför mitt förstånd

Av Linda (KruXet) - 11 juni 2014 11:44

Har märkt länge att allt ska vara en tävling, speciellt bland barnfamiljer.

Många prioriterar semestrar i utlandet, teknik m.m Varför? Jo, man ska visa att man har mycket pengar, att man kan spendera hejvilt.


Jag kunde inte bry mig mindre då jag var yngre om vi åkte på semester... Visst, ibland var det roligt. Som då vi åkte färja och stannade på Åland i 1 vecka :) Eller då vi åkte till High Chapparall (småland tror jag det ligger i).

Det var inga jätte resor, men det var roligt ändå :)


Har hört om de som varje år åker på långa semestrar som kostar 10tusentals kronor med barn som inte har hunnit fylla året. Vad har man för nöje då? De små kan inte vistas i solen i längre perioder, de ska väl helst inte vara i solen mer än 15 min/dag(om äns så länge).


Även att de åker till varma länder i sommaren?? Det är inte klokt tycker jag!


Det här med teknik, varför ska man alltid ha det senaste? Det dyraste? Det är ju oftast bara skräp som inte håller!

Jag ångrar mig djupt att jag kastade min Nokia 3310 ! De spelen på den va ju faktiskt roliga! Det ända jag skulle sakna idag på den är ju kameran, tar en del bilder på barnen då man glömt den riktiga.

Satt senast igår på sjukhuset med dottern (uppföljning på höfter) och såg en mamma med en dotter som kanske var 10 år, det ÄNDA de gjorde va att sitta med mobilerna!! Dom sa knappt 2 ord till varandra på hela tiden de satt där...


Tekniken tar över helt! Det är sjukt ! Jag kan inte fatta de som sitter med mobiler/plattor m.m hela dagarna!

Visst, jag har en platta jag med. Men den använder jag bara på kvällarna då barnen somnat, och datorn använder jag oftast till att betala räkningar med. Förutom vissa gånger då jag skriver här, men då sover barnen middag.

Vi brukar åka till min svärmors och hennes sambos stuga, där har man INGEN mottagning förutom på en radio som dom gjort en special antenn till. Det finns ingen tv, inge internet, inge rinnande vatten (nej, ingen toa) och inga grannar på ca 1 mils håll... ibland kan de starta elverket för att ha lite ljus på kvällen om de vill läsa eller spela något spel.

Där är det härligt! Har speanderat många veckor där.


Sådana "lyx" grejer som utlandssemestrar och onödig teknik kan jag vara utan med glädje! Fattar inte hur folk kan vara beroende av sådant....

 
 
Vivi

Vivi

12 juni 2014 11:08

Håller med dig, visserligen är just resor ett stort intresse i vår familj, men då har vi valt bort andra saker... som att bo i ett lite billigare hus utanför stan ;)
Håller dock med om att det blir lite väl mycket hets på grejjor ibland. Mvh

http://www.missvivis.se

Linda (KruXet)

12 juni 2014 22:25

Okej, varför egentligen?
Och att "välja bort" ett liv i en stad anser jag bara som positivt. Har bott på landet hela mitt liv och skulle inte kunna tänka mig att bo runt mycket folk. Men att bo i hus blir dyrare i längden

 
Lainen

Lainen

24 juni 2014 16:36

Efter att ha läst genom dina inlägg måste jag bara säga att du är den klokaste bloggaren jag hittils hittat.
Synd att världen inte har mer folk som dig. Kanska man inte hade haft så svårt att gilla folk.^^

http://lainen.bloggplatsen.se

Linda (KruXet)

24 juni 2014 22:40

Hehe... ja tackar och bockar :)
Jo, det skulle inte vara fel om folk faktiskt kunde säga vad de tycker och tänker

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda (KruXet) - 3 augusti 2014 11:12

Det kan man undra många gånger,  väldigt många har smink i överflöd i ansiktet så man kan inte se de unika dragen som just du har. Det ser inte fint ut! Köp en halloween mask så ser det mindre fejkat ut! Brun-utan-sol ? Snarare  3åring-med-färg !...

Av Linda (KruXet) - 29 juli 2014 11:24


Jag har börjat övningsköra för ett litet tag sedan, och har märkt att MÅNGA tycker om att försöka hetsa och testa mig! Varför ska man göra något sådant mot en som förmodligen redan är nervös? Vill de att det ska hända en olycka?   Man behöver ...

Av Linda (KruXet) - 3 juli 2014 13:27

Någonting som jag har undrat över är varför (speciellt tjejer) ska prata skit bakom ryggen på folk? Och sedan då det kommer fram att en person har gjort det så nekar denna till det och pratar istället skit om personen som "tjallade" till den som konf...

Av Linda (KruXet) - 6 juni 2014 23:09

Har märkt fler än 1 gång att man blir påhoppad för att man säger det man tycker och tänker. Man får visst inte ha egna erfarenheter eller åsikter, har man det så ska folk motbevisa det till varje pris! Spelar ingen roll om du vet till 110% att det ...

Av Linda (KruXet) - 3 juni 2014 23:00

"Förlossningen var lätt, 30 minuter med värkar innan den lilla tittade ut. Ingen ryggbedövning heller!"   Oftast läser man detta på internet och kan börja känna sig lite nere för att man själv inte är på topp. Man ska väl inte behöva skämmas fö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards