Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Övningskörare

Av Linda (KruXet) - 29 juli 2014 11:24

Jag har börjat övningsköra för ett litet tag sedan, och har märkt att MÅNGA tycker om att försöka hetsa och testa mig!

Varför ska man göra något sådant mot en som förmodligen redan är nervös? Vill de att det ska hända en olycka?


Man behöver inte ligga upp i röven på någon oavsätt om denne övningskör eller om man haft körkortet i många år, man behöver inte heller överskrida hastighetsgränsen! Du kanske vinner någon minut i tid, men vad händer om du råkar ut för en olycka? Då har du förmodligen ingen tid kvar och lämnar människor i sorg.

Om du överlever väntar antingen ett liv som en grönsak, en smärtsam rehabilitering eller kronisk smärta i resten av livet dig.

Och skulle du kunna leva med att ev. ha orsakat en människas död?


Många tar väldigt onödiga risker i trafiken... Jag kände några som dog i bilen, en p.g.a fyllekörning, en som körde av vägen då han körde för fort m.fl

Sedan känner jag många som varit med i onödiga olyckor...


För bara några dagar sedan blev min katt överkörd, de åkte bara vidare och en tjej i byn hittade honom... Varför bromsar man inte?

Min katt var livrädd bilar, så dom måste ha kört jävligt fortpå denna lilla 50 km/h väg...


Jag är fortfarande väldigt ledsen över detta, och jag hoppas att denne någon vet det!

Han blev bara 3 år gammal....... Bättre katt finns inte!


RIP Xenon !

 


 
 
Annie

Annie

3 augusti 2014 16:49

Jag håller helt med dig! Många som har körkort kör som idioter verkligen, dem kör om där dem inte får köra om och dem verkar inte kunna reglerna gällande rondeller heller ..
Jag har haft mitt körkort i snart 8 månader nu( dagen jag tog mitt körkort var bästa dagen i mitt liv ;-)

Minns när jag övningskörde, då låg alltid bilarna supernära bakom och en del tutade också och då körde jag kanske 45 på 50 väg ..
En del ska verkligen inte ha körkort tycker jag!

Nej vad tragiskt. Beklagar sorgen verkligen!
Vad fin han var :-) Jag älskar katter och har själv haft katt.
Hur kan man bara göra nåt sånt? Vilka hemska människor det finns :-(

Kram/

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Linda (KruXet)

3 augusti 2014 22:03

Jo, det är hemskt!
Förstår inte varför folk utsätter sig själva för onödig fara...

Tack! Även djuren blir på något vis ens egna barn, så sorgen sätter sig djupt

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda (KruXet) - 3 augusti 2014 11:12

Det kan man undra många gånger,  väldigt många har smink i överflöd i ansiktet så man kan inte se de unika dragen som just du har. Det ser inte fint ut! Köp en halloween mask så ser det mindre fejkat ut! Brun-utan-sol ? Snarare  3åring-med-färg !...

Av Linda (KruXet) - 3 juli 2014 13:27

Någonting som jag har undrat över är varför (speciellt tjejer) ska prata skit bakom ryggen på folk? Och sedan då det kommer fram att en person har gjort det så nekar denna till det och pratar istället skit om personen som "tjallade" till den som konf...

Av Linda (KruXet) - 11 juni 2014 11:44

Har märkt länge att allt ska vara en tävling, speciellt bland barnfamiljer. Många prioriterar semestrar i utlandet, teknik m.m. Varför? Jo, man ska visa att man har mycket pengar, att man kan spendera hejvilt.   Jag kunde inte bry mig mindre då...

Av Linda (KruXet) - 6 juni 2014 23:09

Har märkt fler än 1 gång att man blir påhoppad för att man säger det man tycker och tänker. Man får visst inte ha egna erfarenheter eller åsikter, har man det så ska folk motbevisa det till varje pris! Spelar ingen roll om du vet till 110% att det ...

Av Linda (KruXet) - 3 juni 2014 23:00

"Förlossningen var lätt, 30 minuter med värkar innan den lilla tittade ut. Ingen ryggbedövning heller!"   Oftast läser man detta på internet och kan börja känna sig lite nere för att man själv inte är på topp. Man ska väl inte behöva skämmas fö...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards